Nie lubi:

  • dotykać nowych i różnorodnych faktur
  • zabaw ruchowych

Lubi:

  • dostarczać sobie dodatkowych doznań proprioceptywnych (czucie głębokie)
  • mocny uścisk dłoni
  • mocno przybijać piątki
  • siadać na własnych dłoniach
  • mocno zaciskać ręce na przedmiotach 
  • uderzać rękami w przedmioty 

Ma:

  • nieprawidłowy chwyt pisarki
  • sztywność i wzmożone napięcie kończyk górnych
  • problem z planowaniem motorycznym i uczeniem się nowych czynności ruchowych
  • wyraźnie obniżone napięcie mięśniowe centralnie i kompensuje je (w obrębie dłoni, stóp, obręczy  barkowej i biodrowej, a także ust i języka)
  • problem z koordynacją obu rąk podczas zabaw ruchowych i czynności manipulacyjnych (pływanie, skakanie na skakance, robienie bransoletek z muliny czy gumek)
  • stwierdzoną dysgrafię (pismo jest mało wyraźne, nie mieści się w liniaturze)
  • wyraźnie obniżoną sprawność ruchową (niezgrabne ruchowo)

Trudności z:

  • koordynacją wzrokowo-ruchową np. budowanie klocków, układanie puzzli
  • starannym wykonaniem pracy
  • nauką czynności samoobsługowych (ubieranie, trzymanie sztućców, wiązanie sznurówek, zapinanie guzików)
  • łapaniem piłki
  • rzucaniem piłki
  • składaniem ubrań
  • zakręcaniem i odkręcaniem butelek
  • utrzymaniem równowagi
  • nauką jazdy na rowerze, hulajnodze

Wskazania do konsultacji u terapeuty ręki:

Terapia ręki

Celem terapii ręki jest usprawnianie małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców w odniesieniu do funkcjonowania całego ciała oraz przekazywania wrażeń dotykowych w zakresie czucia zewnętrznego i głębokiego. Nie występuje tu tylko koncentracja na samej dłoni, ale również obserwuje się całe ciało:

  • napięcie mięśniowe,
  • zakres ruchu w poszczególnych stawach,
  • siłę mięśniowe,
  • koordynację pracy oburącz,
  • stabilizację mięśni ręki.

W końcowej fazie terapii chcemy uzyskać poprawę:

  • jakości chwytu narzędzia pisarskiego czy nożyczek,
  • grafomotoryki (przygotowanie do umiejętności pisania),
  • wrażeń dotykowych,
  • rozwoju układu nerwowego,
  • koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • zdolności manipulacyjnych.

Zabawy i ćwiczenia mające na celu rozwinąć sprawność ruchową oraz koordynację pomiędzy dłońmi, która jest niezbędna do wykonania różnych czynności.

Wszystkie działania wykorzystane w terapii ręki są indywidualnie dobrane do potrzeb i poziomu rozwoju dziecka.

Integracja sensoryczna - Sensoruch
Integracja sensoryczna - Sensoruch - strefa rozwoju dziecka

+48 505 910 874

kontakt@sensoruch.pl