Szczęśliwy mózg wie lepiej, więc trenujemy go poprzez ruch.
7. Zakończenie
Pożegnanie to zamknięcie zajęć, niezwykle ważne w budowie klamrowej metody. To moment na końcową integrację
6. Relaksacja
Przed zakończeniem zajęć poświęcamy kilka minut, aby zebrane przez mózg informacje mogły się zakodować i przetworzyć. Wyciszenie to odpoczynek dla uczestników i dla ich układu nerwowego. Relaksację uzupełniamy ćwiczeniami oddechowymi, elementami aromaterapii, przy zmniejszonej ilość światła (jeśli jest to możliwe), wprowadzamy spokojną muzykę, którą wszyscy akceptują. To moment, w którym możemy posługiwać się pomocami sensorycznymi, jak klepsydry żelowe, gniotki czy masażery.
1. Początek
Przywitanie - otwarcie zajęć, to sygnał dla mózgu do skupienia, moment integracji.
2. Rozgrzewka senso - motoryczna
Intensywne ćwiczenia i zabawy ruchowe, których celem jest podniesienie tętna, pobudzenie ciała, dotlenienie i ukrwienie mózgu, co jest świetnym przygotowaniem do skupienia uwagi.
Dynamiczne zabawy wprowadzają uczestników w dobry humor, zachęcają do dalszej aktywności, budują pozytywne skojarzenia i relaksują.
3. Ćwiczenie kreatywne
Twórcze myślenie, to doskonała rozgrzewka dla mózgu przed zadaniami pamięciowymi i uważnościowymi. Ćwiczenia otwierają na nowe możliwości, uczą niestandardowych rozwiązań, pobudzają do pracy, inspirują, ułatwiają zapamiętywanie.
5.Ćwiczenia koordynacyjne
To część zajęć, gdzie uruchamiamy pracę zarówno prawej jak i lewej półkuli mózgu, integrujemy je i uczymy współpracować. Szczególnie w tej części zajęć stosowana jest metoda małych kroków i stopniowania trudności.
4. Ćwiczenie pamięci, uwagi lub spostrzegawczości
Wiele zadań pamięciowych wymaga także uwagi i spostrzegawczości, dlatego są one połączone w jednym punkcie spotkania i stosujemy je wymiennie. Wiele ćwiczeń zawiera wszystkie te elementy, które wzajemnie się przeplatają. Podczas tej części korzystamy z sensogimnastycznych kart pracy, ale niekoniecznie przy stoliku.
Przede wszystkim pozytywne nastawienie. Mózg najlepiej rozwija się, gdy jest w dobrym humorze.
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci 4+ 6+ 10+
Schemat prowadzenia zajęć SGM
SensoGimnastykaMózgu łączy w sobie doświadczenie Integracji Sensorycznej, NeuroNauki oraz Ruchu.
Mózg to nasz najważniejszy narząd. Pomyślmy o nim jak o wewnętrznym kosmosie, który chcemy odkrywać po przez współczesną naukę w sposób:
Małymi krokami na dużych zajęciach SensoGimnastykiMózgu twoje dziecko otrzyma wsparcie na współczesne problemy i wyzwania rozwojowe w różnym wieku, a w tym: